۰۶
بهمن

الزامات نصب یونیت داخلی داکت اسپلیت

قبل از نصب داکت اسپلیت بایستی نسبت به کنترل یونیت داخلی و خارجی اعم از سالم بودن بدنه و عدم وجود اثر ضربه در بدنه ،کنترل ظرفیت ها ، مدل و سال ساخت کنترل لازم صورت گیرد تا در صورت آسیب دیدگی و مغایرت نسبت به تعویض آن اقدام گردد. همچنین قبل از خرید دستگاه ، محل قرارگیری یونیت داخلی و یونیت خارجی ، مقدار لوله کشی و چگونگی لوله کشی بین یونیت داخلی و خارجی باید مورد بررسی قرار گیرد .

توجه : قبل از هرگونه نصب باید نسبت به دریافت کد از شرکت آوش سرویس اقدام نمایید.در غیر اینصورت مشکلات بوجود آمده برعهده عوامل نصب می باشد.

الزامات نصب هواساز داکت اسپیلت

محل قرارگیری هواساز دارای اصول و شرایط خاصی است که در هنگام نصب باید رعایت شود به عنوان نمونه :

  1. نصب هواساز در اتاق خواب ، خارج از محل مورد تهویه ، سرویس بهداشتی و حمام غیر اصولی است و بهتر است در سقف کاذب ورودی قرار گیرد.
  2. برای جانمایی هواساز در سقف کاذب باید به وجود فضای مناسب و کافی در اطراف آن برای نصب یا تعمیر و سرویس و همچنین به ابعاد دریچه بازدید توجه کرد.
  3. ورودی و خروجی هوای دستگاه نباید مسدود شود در غیر این صورت جریان هوای خنک به همه قسمت های اتاق نخواهد رسید و در عملکرد دستگاه اختلال بوجود خواهد آمد.
  4. محل نصب باید به نحوی انتخاب شود که اتصال بین یونیت داخلی و خارجی به سهولت امکان پذیر باشد. همچنین کمترین مسافت و اختلاف ارتفاع بین یونیت داخلی و خارجی از لحاظ طول لوله و کابل در نظر گرفته شود.
  5. محل نصب باید به نحوی باشد که امکان تخلیه آب تقطیر شده حاصل از عملیات تبرید وجود داشته باشد.
  6. از نصب دستگاه در نزدیکی منابع حرارتی، محل های با رطوبت بالا و در مجاورت گاز های قابل اشتعال خودداری کنید.محل نصب باید استحکام لازم برای تحمل وزن دستگاه را داشته باشد.
  7. با اندازه گیری دو طرف سینی پشتی داخلی از سقف اطمینان حاصل کنید که یونیت کاملا افقی نصب شودمحل نصب دستگاه باید به نحوی باشد که تعویض و تمیز کردن فیلتر به سهولت امکان پذیر باشد.
  8. حتما به مشتری تذکر دهید که بصورت همزمان از کولر گازی و آبی استفاده نکند.کولر آبی رطوبت به محیط اضافه می کند ولی کولر گازی رطوبت را از محیط می گیرد و بصورت قطرات آب از لوله درین آب خارج می کند.

توجه: قبل از نصب دستگاه هواساز در پروژه ها ،هواساز ها کاملا با سلفون پوشیده شوند تا در طول پروژه از نفوذ گرد و غبار به داخل دستگاه جلوگیری شود.

نکته:محل نصب دستگاه هواساز باید کاملا  ایزولاسیون یا هوابند باشد.